long time no see


Vilken härlig vinter vi fick till slut. Jag var lite orolig att snön aldrig skulle komma till Stockholm i år. Men sen kom det med måtta! Jag har aldrig varit med om så mycket snö och gud vad härligt det har varit! Jag har tagit många långa promenader ute i den vackra naturen. Nu smälter det bort dag för dag och våren står och väntar vid dörren. Våren är ju härlig den med, man blir gladare av våren, solen och blommorna som växer fram får oss att längta till ledighet och sommar. Vi gillar ledighet här i Sverige, det kan man inte förneka.

Härlig vinterbild på lyckliga hunden


Jag pluggar på för fullt och det går helt okej, jag tog rätt beslut av att hoppa av lärarprogrammet och läsa spanska istället. Läraryrket är jag fortfarande inne på men vill nog hellre bli språklärare än låg/mellanstadielärare så jag läser mina inriktningar för sig istället, då har jag lite mer tid att fundera innan jag beslutar mig helt.
Det är lustigt när jag tänker tillbaka på gymnasietiden då jag var så trött på allt som hade med skolan att göra, jag ville ut i arbetslivet och aldrig återvända till skolbänken. Men det var ju inte så lätt som jag trott, visst, jag levde 2 år och bara gjorde saker som jag velat göra länge men sen kom verkligheten ikapp och jag insåg att jag måste planera framtid också. Att skaffa ett heltidsarbete och ha distansförhållande gick inte ihop, det skulle betyda ytterst få träffar och det överlever jag inte. Så att börja studera lät helt plötsligt som det bästa alternativet, speciellt eftersom det gick att läsa på distans!
Och det är inte så illa alltså, jag läser ju ämnen som jag valt själv och som intresserar mig, till skillnad från gymnasiet. Pedagogiken i höstas var väl kanske ingen höjdare men jag lyckades ju ta mig igenom det med nöd och näppe iaf.
Nej, nu ska jag ta och börja läsa min 4e spanskabok på 2 månader! det blir mycket läsande och jag förstår knappt hälften men jag märker själv hur spanskan förbättras hela tiden :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0