Skolstart

Då har skolan satt igång! Det här med nollningen var ju en klass för sig... Det var inget jag tog så värst seriöst men jag var med på dagsaktiviteterna iallafall och det räckte för min del haha. Jag kände mig faktiskt gammal, och då var ändå de flesta ungefär i min ålder, men det är väl för att jag inte är någon "partymänniska" längre direkt.
Det känns hyfsat bra än så länge, det känns som att det kan funka det här. Jag var orolig att det skulle kännas fel redan från början, men det är en lättnad att jag har den här känslan - då kanske jag har valt rätt trots allt!
Vissa saker i den här första kursen är dock en aning diffusa och flummiga, i ett visst moment finns det inga svar, det är mest tankar om vad verklighet är.
Dessutom är det väldigt mycket böcker som ska läsas till tentamen, och vissa böcker är skrivna på ett sätt som för mig är helt oläsligt. Jag har svårt att förstå texter i vanliga fall när jag läser och jag kan behöva läsa om en text både en och två gånger innan jag förstår vad jag just har läst, när då texten är skrivet på ett så formellt och "fint" sätt blir det bara ännu svårare. Varför ska de skriva på ett så svårt sätt som möjligt - vill de inte att man ska lära sig ordentligt?

På söndag åker jag till Holland, det behövs. Jag saknar han så mycket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0