What to do, what to do?...

Jag är förvirrad, som alltid. Allting kändes så bra och rätt i början men som vanligt börjar jag tveka och tänka om. Jag tyckte allt kändes bra inför första tentan, jag hade pluggat massor och motivationen var på topp men när jag såg provet framför mig kunde jag inte ta till mig det jag läst i böckerna och koppla det till frågorna på tentan! Vad är det då för fel på en? Egentligen spelar det väl inte jättestor roll, man får fler chanser. Det som är största frågan just nu är hur jag ska göra, vad jag vill göra - i framtiden alltså... Det kändes som om jag hade valt rätt men sen kommer tankarna. Jag tror att läraryrket skulle passa mig så det är inte det jag funderar över men just nu har jag inriktning mot de tidigare åren och jag vill ju hålla på med språk, jag gillar ju språk... Ska jag bli spanska+engelskalärare istället? Men 4.5 år till i skolan känns så väldigt länge... Jag har hursomhelst sökt in till en fristående spanskakurs till våren, så kan man ju komplettera med lärarbehörigheten senare. Det är så typiskt mig att ändra mig hela tiden, men vad gör det egentligen? Det är väl bra att pröva sig fram och någon gång måste jag ju hitta rätt?

Nu är det höst and I like it :-) alla färger tillsammans är ju så underbara och hösten är nog den mysigaste årstiden, i alla fall när solen skiner och man kan ta härliga promenader ;-P
Jag önskar att Han bodde här i Sverige, att vi hade ett eget litet hus någonstans på landet och att vi kunde njuta av varandra varje dag. Men fortfarande känns det så avlägset och längtan tar kraften ur en och man orkar inte alltid hålla humöret uppe. Men det finns inte så mycket vi kan göra just nu, det är bara att fortsätta vänta...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0