big time failure

aah det blev som jag trodde, fick senaste tentans resultat idag, stort misslyckande. Man får ju inte direkt motivation heller till att fortsätta kämpa när man har nästa tenta runt hörnet (som jag dessutom inte har börjat läsa till än) Stressen och pressen som jag kände av på gymnasiet kommer tillbaka och jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag måste ju iaf klara denna termin så jag kan få studiemedel till nästa år...
Just nu har jag praktik, vilket känns helt okej. Jag är på en förskola och idag höll jag i ett eget yogapass för en barngrupp! :-) De var väldigt intresserade och många var koncentrerade och dessutom riktigt duktiga. Imorgon ska jag även ha hand om en vila och har valt ut en av mina favoritböcker från när jag var liten: "Guldflickan", som är skriven av Hannele Norrström som var döende i cancer när hon skrev boken, bara 10 år gammal. Jag hade glömt bort den men letade igenom lådan med gamla böcker och hittade den och blev lite känslosam när jag kom ihåg hur mycket jag tyckte om den och hur ledsen jag var för flickans skull.
---
Jag blev lite ledsen över resultaten på tentan idag, även fast det var mer än väntat. Jag känner mig så hopplös över att jag inte klarar av det och blir orolig över framtiden, vad blir det av mig egentligen? Men så sitter jag här nu och lyssnar på Bob Marleys "Three little birds" och då känner jag mig bara för att rycka upp mig och inse att allting ALLTID ordnar sig. Jag har det bra jag, men man glömmer lätt bort det när man bara följer livets ström utan att stanna upp och tänka efter lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0