Namaste


Jag har tränat yoga i flera år och för mig är det verkligen den bästa träningen, både psykiskt och fysiskt. Framförallt är det viktigt med att ha tid för sig själv och skapa egentid, släppa alla tankar och bara koncentrera sig på sin kropp och sitt sinne. Jag brukar göra efter en dvd i hemmet, men har också skrivit ut olika yogaövningar från internet på ett papper som jag kan ha med mig när jag åker bort - smidigt, lätt och framförallt billigt!
Jag ska säga att jag inte är någon expert på yoga, utan tränar fortfarande på en ganska basic nivå, men det som är bra med yoga är att det inte spelar någon roll hur bra man är, alla kan ha nytta av det. Man märker ganska snabbt hur flexibel och smidig man blir i kroppen, hållningen blir bättre och ryggproblem förbättras.
Så har du ännu inte testat, do it ;)

Dvd:n som jag gillar bäst heter ”Yoga 3 in 1 Workout” och är baserad på Hatha och Ashtanga yoga.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0